martes, 12 de noviembre de 2013

Premio para 'A segunda lingua' de Yolanda Castaño

                                          Desconfiamos do estío
                                                                 A beleza corrompe.
                                                                                Mira ben se che compensa todo isto.






Yolanda Castaño (Santiago, 1977), ben de acadar o recoñecemento do jury do Premio 'Fundación Novacaixagalicia' de poesía polo seu poemario «A segunda lingua»: undécima edición, 6.000 euros e ademáis a edición do libro. 




O Xurado: o presidente do Pen Galicia, Luís González Tosar, Fina Casalderrey, Armando Requeixo, Óscar Javier Castro e Luís Pousa

Xurxo Lobato para El País, 4.IX.2011.
    Mi belleza señala con el dedo,

            espeja mis cristales,

                      ofende.


                               Mi belleza que pronostica,

                                       que me eclipsa,

                                               que me traiciona.

                                                       La que me vende barata,

                                                               la que amortiza mis fallos,

                                                                     que se me adelanta.

                                                                            La que levanta suspicacias,

                                                                                   la que disuade de mí

                                                                                           que desvirtúa.

                                                                                    Mi belleza que me somete,

                                                                              me hace criada de si,

                                                                      la que me ata.

                                                              Mi belleza desvergonzada,

                                                     que te enfrenta contra ti,

                                              que me negocia.

                                  Mi belleza que me deturpa,

                          que opaca mis cristales,

              la que me niega.


                               Polo de agora este viña sendo o seu curriculum no que atinxe aos libros:

       2009 Profundidad de campo, Visor, (Premio Ojo Crítico de Poesía 2009).
       2007 Profundidade de campo, Espiral Maior. (XV Premio de Poesía Espiral Maior).

       2006 'Libro de la egoísta”, Visor.
       2003 “O libro da egoísta”, Galaxia.




 2000 'Edénica', Espiral Maior (antología + CD con versións cantadas dos seus poemas)

 2000 'Vivimos en el ciclo de las Erofanías', Huerga & Fierro. 
      
1998 'Vivimos no ciclo das Erofanías', Espiral Maior: Premios Johán Carballeira e Nacional de la    Crítica.
1998 'Delicia', Espiral Maior.
1995 'Elevar as pálpebras', Espiral Maior. Premio Fermín Bouza Brey.


Cuentos de hadas

                                                                                             Érase una vez

                                                                                …y al final del cuento

                                                                         la caperucita era una loba,

                                                                                la abuelita un leñador,

                                                                          la devoradora una asceta,

                         la libérrima un completo compendio de dependencias,
                                          la mística una frívola empapada de temores,
                                                                      el incomprendido un ángel,
                                                                           la princesa un monstruo,
                                          la frívola una mística empapada de temores,
                                                                         el monstruo una princesa,
                                                             el otro incomprendido un diablo,
                                                 la supuesta loba una absoluta caperucita
                                                                       y el camino entre el bosque
                                                                                                   un leñador.


No hay comentarios:

Publicar un comentario