Monumentales. De cementerio, pintada (vida en la muerte?), al mar, escultórica y triunfal. En la noche de un día que es puerta: Samhain (31 de octubre / 1 de noviembre).
Arriba: Caspar David Friedrich ("La entrada del cementerio", 1825, Dresde)
Debajo: Francisco Pazos Martínez
('Fiestra aberta ó mar', 2004, O Portiño, Paseo martítimo de A Coruña, foto Mª Porta).
Torii, templo de Fushimi Inari, en Kyoto
El Ba
A las Puertas, en Petra (Jordania)
'A noite do 31 de outubro comezaba o aninovo celta, como aínda se celebra na illa de Man.
Nesta noite as ánimas dos finados voltan visitar as súas familias e as súas vellas casas para quentarense ao carón do lume e comer dos alimentos que con agarimo lles teñen preparados os parentes.
O cristianismo, adoptando o ano novo dos celtas e a súa festa á honra dos mortos, designaría o primeiro de novembro como día de Todos os Santos, e no século XII, ao día seguinte como día de Defuntos'. [orixes, cfr. Xunta.es/linguagalega/arquivos]
Arriba: Caspar David Friedrich ("La entrada del cementerio", 1825, Dresde)
Debajo: Francisco Pazos Martínez
('Fiestra aberta ó mar', 2004, O Portiño, Paseo martítimo de A Coruña, foto Mª Porta).
Torii, templo de Fushimi Inari, en Kyoto
Puerta para el Ba, cultura egipcia antigua
El Ba
A las Puertas, en Petra (Jordania)
Nesta noite as ánimas dos finados voltan visitar as súas familias e as súas vellas casas para quentarense ao carón do lume e comer dos alimentos que con agarimo lles teñen preparados os parentes.
O cristianismo, adoptando o ano novo dos celtas e a súa festa á honra dos mortos, designaría o primeiro de novembro como día de Todos os Santos, e no século XII, ao día seguinte como día de Defuntos'. [orixes, cfr. Xunta.es/linguagalega/arquivos]
No hay comentarios:
Publicar un comentario