lunes, 16 de mayo de 2011

As letras galegas (dende Ourense)


Eduardo González Ananín, (Tibiás, Pereiro de Aguiar, 15 de abril de 1926).
Dende "Tierra compartida" (Edic. Mastro, España-Buenos Aires, 1985, con ilust. de Barqueiro), escollo o poema que lle dedica o poeta emigrante ourensán a Ernesto Sábado:

 "EDIFICAN LA PAZ

Somos acorralados.
¿Podremos redimirnos?
Hay estadistas, sabios, ministros, congresistas,
príncipes honorables, jueces democráticos,
¿No sabes lo importante?
Ya tienen construido el ataúd del mundo,
grandioso, supersónico.
En sus entrañas cabemos.
Lo siguen agrandando.
Lo arman pacifistas.
Su gran obra maestra.
 La medida de Dios está lograda.
No pueden fracasar, ellos no tienen hijos.
Olemos a cadáver.
Falta elegir la noche,
la cuenta regresiva,
apretar el botón.
¿Qué lloras, insensato,
qué dices,
qué prejuzgas?
¿No serás un traidor o un subversivo?
¿Acaso hace falta?
¿Cuándo le han preguntado si querían morir?
No podemos negarnos.
Ellos son honorables.
Quieren un mundo libre.
Edificar la paz."

O poeta posando no Ateneo de Ourense 

VÍCTOR CAMPIO PEREIRA (Garabás, Maside, 1928)

De "Perdida luz" (Ed. Follas Novas, col. Libros da Frouma, Santiago, 2000) escollo un poema do monte senlleiro do poeta.

                                                          SAN TROCADO


                                                 Estou no San Trocado. Estou na ponte
                                                 deste río de tempo que en arrolo
                                                 á luz me leva, lévame no colo,
                                                 augas arriba, cara á miña fonte.


                                                 Estou aquí, no cumio deste monte
                                                 de lastra en seixo, ara onde me inmolo;
                                                 aquí, tribal e  desandado, tolo
                                                 de tantas mortes como tiven onte.


                                                 Estou aquí cavándome as raíces,
                                                desenterrando testas, ollos, cruces,
                                                cadeas, medos, berros, cicatrices.


                                                Estou aquí, aquí, no San Trocado !
                                                Estou aquí, estou aquí, de bruces,
                                                desenterrando todo o meu pasado !.

No hay comentarios:

Publicar un comentario