miércoles, 30 de marzo de 2011

ASUN ADÁ

( " Asún Adá:"El espíritu de la luz"" )

Enrique Jiménez Carrero es un artista que pinta, y esculpe a veces, que ha realizado también ilustraciones y escenografías teatrales. Poseedor de una decantada técnica que le sirve para crear melancólicas asociaciones de imágenes, su obra brilla en la sala Visol desde hace unas fechas. Contemplar la obra de este consagrado artista extremeño, de Granadilla (Cáceres), es constatar la honda huella de Eduardo Naranjo, entre otros, artista al que hemos disfrutado entre nosotros en la dorada época de Caixa Ourense, en las salas de la avenida de Pontevedra. El embalse de Gabriel y Galán anegó los campos que rodean su villa natal asentada en su peña oval, tras las murallas de la época del dominio musulmán. Por ello la familia del artista se trasladó a Plasencia. Luego la Escuela de Bellas Artes de Tenerife y la Academia de San Fernando de Madrid, hasta llegar a la Dirección de Filatelia de Madrid, en el Dpto. de Imagen y Diseño. En sus temas, transita la figura humana, femenina principalmente, mas también tienen una destacada presencia frutas y flores, o animales, entre los que destaca ese blanco caballo que es como su icono base. En sus limpias composiciones, recortadas sobre potentes fondos de cálido empaste, muestra historias desde una puesta en escena sumamente elaborada en la que se aprecia su hábil manejo de la luz y el color, con los que busca definir su mundo. Un arte que vive del venero de la imaginación controlada de progenie surrealista, que ha mostrado asimismo en algún que otro sello de correos.

ASUN ADÁ, DE VERÍN A CEA

Vale decir que es una joven artista en tránsito vital físico, verinense de formación, y de Cea por su familia materna, dónde tiene su estudio. De Asunción Rdz. Adá a Asun Adá. Entre la fotografía y la pintura hay también como una polaridad de artes que es, como aquella, aparente. Estas son sus dos querencias expresivas, desde las que habla con impetuoso gesto, y corazón. En breve tiempo ha realizado numerosas exposiciones, desde la inicial en la Casa del Escudo en Verín en 2005 hasta la de la sala alternativa en el Simeón hace pocos meses. En esta, de la Galería Manuel Márquez dentro del Outono fotográfico, titulada “la luz que me adelanta”, marida cuadro y fotografía al pegar ésta en aquel, sobre tablero, logrando interesantes armonías de equilibradas masas de imágenes. Es un camino iniciado con “Esencia de mujer”, que exhibió en Miranda del Ebro, Sanxenxo y Carballiño. Su sentido cromático y del ritmo es una fresca ráfaga, una visión de su yo en agónica tensión creativa. Desde el obturador de la cámara abierto la luz le habla, con lo que añade una profundidad de contenido a su expresión. Ha trabajado como maquetadora del recetario Raíces da cociña artesá, de Erundina Vázquez, y como fotógrafa en "Vals latino", de María Lameiras, con la que estuvo emparentada. Ha realizado además para Delta Publicacións capas de libros.

(Texto completo del artº en el que comento la exposición de esta joven y emergente artista. Es de una conocida familia de la villa. Publicado polo autor co título "Asún Adá y J. Carrero, la melancolía del recuerdo" en La Región, Novembro, 29, 2010)

A PRAZA DO SANTO CRISTO DE CEA


(Estado da capela logo de ser demolida no ano 2005 dende a vella aira sen o cabaceiro do século XIX. No fondo o vello forno xa ruinoso...)

Fai moito, moito tempo, había na vila de Cea unha singular praza, á beira do camiño de Santiago. Por diante dela pasaron durante séculos moreas de viaxeiros e peregrinos entre Ourense ou Carballiño e Oseira, ademais de Santiago. Estaba ás portas da vila, polo seu lado noroeste. Tiña un cruceiro, fermoso e sobranceiro, en elevado pedestal decrecente que a presidía e centraba: era unha picota, isto é un cruceiro xurisdicional. Así se chamaba daquela: a Praza da Picota. Os Señores do dominio, que eran os monxes da Orden do Císter da Abadía de Oseira, poñían aquí xustiza, sobre todo o día da feira. Pois aquí, neste espazo, e no seu entorno, había feira, que fora obtida do Señor El Rei D. Sancho IV no derradeiro terzo do século XIII. As transacións comerciais de mercadorías de lonxe e do rianxo da contorna, ademais das de gando, foron práctica habitual mensual nesta praza, e noutra más abaixo do lugar. Foi así uns catrocentos anos, ata que os monxes decidiron mudala avanzado o século XVII para o Carballiño, daquela un lugariño do seu Priorado de Partovia.
Había tamén un forno, que tiña o nome de forno dos Casquillos, onde se cocían a poias de pan trigo. Nas inmediacións houbo un hórreo, e unha pequena aira. Abandonado aquel pola lacra das partillas, ruinoso e todo era dos máis antigos da vila, como reflectía a datación segundo inscrición no século XIX. Nada queda xa. O hórreo foi vendido hai uns anos e está noutro concello. O forno, abandonado ata o punto de medrar dentro unha árbore de amplo porte que sobresaía do seu fundido tellado, demoleuse hai uns poucos anos. Era coñecido como o Forno da Capilla. Así o coñecemos pois dentro,nas misas e rosarios, só se falaba en castelán.

UNHA MULTISECULAR DEVOCIÓN

Acisclo Manzano, Cristo, bronce, 2005, 
Foi nunha época, nos fai moitos anos, na que había aquí unha capela, pequeniña, mais sobranceira no corazón das xentes da vila de Cea, a capela do Santo Cristo. Grande e fermoso, enchía o retablo no presbiterio entre os reflexos do pan de ouro das súas madeiras, obra que saíra da suor de tantos devotos veciños dela que tiveran que emigrar a Arxentina, principalmente. A capela foi demolida nunhas infaustas circunstancias. Era unha obra erixida no século XVIII, con minguado valor artístico máis de predicamento popular multisecular pois xa daquela foi un traslado dende o outro extremo da vila, onde estaba, nas inmediacións da casa- albergue para os peregrinos, barrio que aínda conserva o seu recordo. O Santo Cristo é a expresión senlleira nos camiños cara Santiago. Así o de Ourense, e o famoso de Burgos no Francés, ou o de Fisterra. Hai dende aquela unha praza, de pavimento vermello, e faixas de granito, na que loce unha escultura de mérito na arte máis non tanto para a iconografía canónica da fe cristiá. Diante dela pasa en procesión cada ano estes días de finais de setembro a Virxe da Saleta, devoción principal da Vila.

( Publicado polo autor en La Región, Ourense, setembro, 27, 2010 )

martes, 29 de marzo de 2011

saúdo de primavera




(Publicado en un blog de Mozos de Cea (León)

¡ La primavera ha venido nadie sabe cómo ha sido !