XABIER L.de GARDÓN.
ARTE ET ALIA.
Estatua de guerreiro, granito, S. I, achado nunca sasa do Outeiro da Laxe, parroquia de Santa Mariña de Augas Santas, Allariz, do castro de Armea. |
Espirais de Regodeigón, Ribadavia, ouro, prata e cobre, sécs. III-I aC. |
Desta volta a coordinación personifícase en Xulio Rodríguez, o director do Museo, e Avelino Rodríguez, da U.Vigo, sendo a iluminación de Arteficción.
Lápida do Castro de san Facundo, concello de Cea, granito, sécs. I-II. |
Estatuas sedentes de Xinzo de Limia, granito, sécs. I-II aC., achadas en 1972, preto do vello núcleo da vila, á beira do río, na paraxe da Cortiñela. |
Posado para a historia real dunha excavación doutrora: Castromao. |
Dende finais do século XIX ata os anos 70 do pasado século é o marco temporal que abrangue ou, o que é o mesmo, dende Marcelo Macías, presbítero e caldeirádego de Retórica e Poética, morto en 1941 case con cen anos, pasando por Arturo Vázquez Nuñez (+1907), e o enxeñeiro de camiños Díez Sanjurjo, quen estivo en Ourense ata 1910, pioneiros todos.
Cuevillas e Ferro Cousello, entre outros, no levantamento dos restos da nai do Xeneral Sanmartín en Santa Eufemia, 1946-1947. |
De todos hai información relevante nas paredes, acompañada de fotos, algunha delas, como a deste último con Risco en Castromao. Todo para contextualizar as pezas.
Así a Ara de Calpurnia Abana, achada preto das Burgas, ou a Tabula Hospitalis de Castromao, ámbalas dúas do século II d.C., ámbalas dúas símbolos para Ourense e Celanova, respectivamente. Así tamén o torso de guerreiro do castro de Armeá (Sta. Mariña de Augas Santas) ou a arracada de Vilar de Santos, peza de ouro, que pasou ó Museo en 1979, cando rematabamos a carreira, e Bieito Pérez Outeiriño, compañeiro nos primeiros anos, estaba a estudala, investigación que viu a luz como o primeiro dos Anexos do Boletín Auriense.
Arracada, de Vilar de Santos, sécs. III-II aC., achada en 1924. |
Entramos na procura do pasado en calquera exposición, mais aínda nesta do Arqueolóxico pois o seu discurso pedagóxico interpélanos para que as xeracións presentes coñezan as orixes da nosa terra ourensá, e sintan un orgullo de seu. A mostra, que se completa co proxecto didáctico dirixido os alumni colgado na net, achéganos os ourensáns a labor arqueolóxica e a súa importancia como símbolo identitario dunha colectividade. E se a próxima mostra, a dos achados dos coetáneos, fose de novo nas instalacións do Museo? Quede aquí como desexo de Aninovo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario